Haber

İstanbul Kültür Üniversitesi Qankaland platformunu tanıttı

İstanbul Kültür Üniversitesi’nde (İKÜ) dijital eğitim evreni olarak tasarlanan Qankaland platformunda kullanıcı deneyimine dayalı ‘Web 3.0 World Z Raporu’ başlıklı canlı araştırma başlatıldı. Üniversite tarafından 2022 yılında geliştirilen yapay zeka tabanlı Qankaland, lise öğrencilerine eğitim süreçlerinde destek olmayı hedefliyor. Böylece öğrenciler telefonlarına indirdikleri uygulama ile kullanıcı adı ve şifre oluşturup ücretsiz hesap açabiliyor, dersleri dinleyebiliyor, öğretmenleri ve arkadaşlarıyla online bir platform üzerinden bağlantı kurabiliyorlar.

İKÜ, 2022 yılında geliştirdiği Qankaland uygulaması ile lise öğrencilerine üniversiteye hazırlık sürecinde destek olmayı hedefliyor. Öğrencileri ve öğretmenleri kurgusal bir dünyada buluşturan web 3.0 tabanlı uygulama ücretsiz olarak sunuluyor. Bu uygulamada öğrenciler kendi karakterlerini oluşturabilir, bir adada dolaşabilir, çevrimiçi derslere katılabilir, arkadaşları ve öğretmenleriyle iletişim kurabilir. Çözemedikleri soruları öğretmenlerine sorabilir ve onlardan cevap alabilirler. Eğitimi pekiştirmeyi amaçlayan Qankaland projesinin lansmanı dün İKÜ Lider Öztunalı konferans salonunda gerçekleştirildi. Uygulamanın proje tasarımcısı İKÜ Rektör Vekili Prof. Dr.Fadime Üney Yükseltepe, eğitim içerik ortağı üniversitenin Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri Bölüm Başkan Yardımcısı Ahmet Gökhan Uluçay, kurucu ekipten matematik öğretmeni Vural Aksankur Hocalara Geldik’in katıldığı geceye çok sayıda öğretmen ve öğrenci katıldı.

Mütevelli Heyeti Lideri Dr. Bahar Akıngüç Günver, üniversitenin web 3.0 tabanlı yatırımlarını eğitimin her kademesine sağlam ve nitelikli projelerle yaygınlaştırmaya odaklandığını kaydetti. Dr.Akıngüç Günver, web 3.0 dünyasında gençlerin sadece tüketici olarak değil, üreten, geliştiren ve sorgulayan bireyler olarak da dijital süreçlerin katılımcısı olmaya teşvik edildiğini belirtti.

REKTÖR (V) PROF. Dr. YÜKSEKTEPE: GENÇLERE DANIŞMANLIK YAPMAYI HEDEFLİYORUZ

İstanbul Kültür Üniversitesi rektör vekili Prof. Dr. Fadime Üney Yüksektepe, “İstanbul Kültür Üniversitesi olarak teknoloji ve bilimi birleştirerek çok doğru bir eğitim vermeyi hedefliyoruz. Bu bağlamda Qankaland projemiz çok değerli. Bu proje ile üniversite tercihi yapacak öğrencilere teknoloji kazandırmayı, onları sınavlara daha sağlıklı hazırlamayı ve danışmanlık yapmayı amaçlıyoruz. Web 3.0 tüm iş ve eğitim hayatını etkileyecek çok yeni bir teknolojidir. Üniversitemiz bu teknolojik altyapıya en kısa sürede yatırım yaparak yeni yazılımlar geliştirmeyi ve ülkemizdeki öğrencilerin ya da herkesin hayatını kolaylaştıracak projeler geliştirmeyi hedeflemektedir. Bunlardan ilki web 3.0 tabanlı Qankaland projemiz.

AKSANKUR: EĞİTİM AMAÇLI BİR METAVERSE EVRENİ Mİ?

Matematik öğretmeni Vural Aksankur, ‘Qankaland projesi aslında web 3.0 tabanlı bir sistem. Bu sistemlerde genellikle oyun tabanlı teknolojiler kullanılmaktadır. Kültür Üniversitesi ile birlikte bu teknolojiyi alıp eğitime uyarladık. Bu nedenle bu projemizde okul, dershane gibi yapıların metaverse dünyasında web 3.0 ortamında nasıl çalışacağını ve nasıl hızlı ders yapılacağını öğretmenlerimize ve öğrencilerimize sunacağız. Kelimenin tam anlamıyla eğitim amaçlı bir metaverse evreni diyebiliriz. Bildiğiniz gibi öğrenciler bilgiye her yerden ulaşabiliyor ama eğitim tam anlamıyla bilgi aktarımı değil. Bilginin yanı sıra öğrencinin sosyalleşmesi ve farklı kazanımlar elde etmesi gerekmektedir. Günümüzde çevrimiçi bilgi kaynakları buna tam olarak uygun olmamakla birlikte web 3.0 tabanlı kullanıcı deneyimi içeren programlar aynı zamanda öğrencinin sosyal bir ortamda hem öğretmeni hem de öğrencisi ile etkileşim halinde bu deneyimi yaşamasına da neden olmaktadır.

‘TAMAMEN ÜCRETSİZ UYGULAMA’

Uygulama özelliklerinden bahseden Aksankur, şunları ekledi:

‘Öğrenciler küme derslerini birlikte çalışabilirler, anlamadıkları şeyleri öğretmenleri ile etkileşime girerek daha hızlı öğrenebilirler ve yeniden öğrenebilirler. Gün içinde sıkılmadan soru çözerken arkadaşlarıyla dolaşabilirler. Keyifli bir ada atmosferinde defteriniz ve kitabınızla açık uçlu soru çözdüğünü ve orada başka arkadaşlarının da olduğunu hayal edin. Burada böyle bir ortamı yaşayacaklar. Tamamen ücretsiz bir uygulamadır, aksine öğrencilerin çalıştıkça deneyim puanı ve kripto para kazanabilecekleri bir sistemdir.’

ULUÇAY: İNTERNET BİR TIK DAHA KULLANILDI

İstanbul Kültür Üniversitesi Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri Bölüm Başkan Yardımcısı Ahmet Gökhan Uluçay, Qankaland projesinin bir ihtiyaçtan ortaya çıktığını belirterek, “Son yıllarda yakından hissettiğimiz tüm teknolojik gelişmeler tüm şubeleri etkiledi. Bunların başında eğitim sektörü gelmeye başladı.Artık internet bir tık ötede kullanılmaya başlandı.Web 3.0,yapay zeka,artırılmış gerçeklik gibi kavramlar kullanılmaya başlandı.Güçlü ve güçlü hale getirmek için bir platform oluşturduk. Öğrenci adaylarının yorucu süreçlerini özellikle o ihtiyaçlardan o teknolojileri kullanarak daha keyifli hale getirmek ve daha deneyim odaklı ve oyunlaştırılmış bir yapıya kavuşturmak için.Bu sürecin sonucunda Qankaland projesini oluşturduk.Qankaland bir web 3.0 projesidir. .Web 3.0 internetin daha akıllı halidir.Öğrenciler zaten teknolojiyi kullanıyor biz de özellikle bu alanda onların hizmetine sunmaya karar verdik.Bu taşınabilir bir platform aslında bu alanda dünyaya örnek bir platform, dedi.

yenisarbademlihaber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu